روش پرسش و پاسخ : همان طور که از نام این روش برمی آید ، در این روش معلّم پرسش های مناسبی را تهیّه و آماده می کند و آن ها را به گونه ای در کلاس به کار می گیرد که دانش آموزان به سمت اهداف برنامه و درس هدایت شوند . در این روش معلّم می تواند پرسش های فی البداهه نیز جهت تکمیل یادگیری طرح کند . نکته ی مهم این است که مدیریت و هدایت دانش آموزان و تنظیم زمان برای پاسخ به پرسش باید مورد توجّه باشد .

این روش مهارت های گوش دادن ، نقد و تحلیل و حافظه ی شنیداری و قدرت بیان را تقویت می کند و اگر از نتایج بحث ها هم گزارشی تهیّه شود ، به تقویت چهار مهارت زبانی خواهد انجامید .


 (به نقل از کتاب راهنمای معلّم )